Service

De meest gestelde vragen vindt u hieronder. Staat uw vraag er niet bij? Bel ons gerust op 030 - 287 14 45.

Online bestellen (10)

Webshop

Bij BD-Totaal kunt u in de webshop 24/7 uw bestelling plaatsen nadat u bent ingelogd met uw inloggegevens. U hoeft een bestelling niet in één keer af te ronden. Zolang u de bestelling niet verzonden heeft, blijft deze staan en kunt u nog dingen wijzigen of toevoegen aan uw bestelling. Dit kan ook vanaf een andere pc gebeuren (vanaf huis, door een collega, enz). Zodra u uw bestelling verzonden heeft, ontvangt u een bevestiging van uw bestelling op het mailadres dat in onze administratie staat.

Als u de bevestiging op twee mailadressen wilt ontvangen, kunt u een extra adres per mail aan ons doorgeven (E. info@bd-totaal.nl).

Prijzen in de webshop zijn onder voorbehoud van tussentijdse prijswijzigingen en gewichten. De prijs op de afleverbon is de uiteindelijk te factureren prijs.

Producten zoeken
Bovenaan ziet u een lijst met productgroepen. Alle producten zijn onderverdeeld in makkelijk te herkennen groepen. Door middel van het aanklikken van de gewenste groep verschijnen de producten binnen die groep met de beschikbare informatie. Daarnaast kunt u in het zoekveld een zoekterm of artikelnummer invoeren.
Bestelling maken
U kunt een lijst met favoriete artikelen aanmaken. Klik hiervoor op de favorietenknop en bewaar het artikel in mijn favorieten . Op de pagina met uw favorieten kunt u deze artikelen bestellen. U kunt uw favorietenlijst ook downloaden en uitprinten. Dit is bijvoorbeeld erg handig als degene die de bestellingen gewoonlijk doet op vakantie is en een collega de taak van het bestellen moet waarnemen.
Onder de knop bestelhistorie kunt u alle bestellingen die u gedaan heeft tot een jaar geleden terugzien. U kunt een oude bestelling weer activeren en eventueel nog aanpassingen doen. Een lijst van artikelen die u in het verleden besteld heeft, kunt u ook downloaden en uitprinten.
Bovenaan een artikelenlijst in de webshop ziet u de woorden code, titel, merk, inhoud, collo en ppe. Als u op deze woorden klikt dan kunt u de lijst in de kolom onder deze woorden naar eigen voorkeur sorteren. Ppe betekent prijs per eenheid. De prijs van de meeste producten zijn per verpakkingseenheid of per kilo. De collo prijs is de prijs voor een hele doos.
Als u snel wilt bestellen, kunt u ook meerdere artikelcodes tegelijk invoeren. Ga hiervoor naar uw winkelwagen en klik in het veld Snel artikelcodes toevoegen. Typ artikelcodes achter elkaar in gevolgd door het aantal dat u wilt bestellen (met spaties ertussen), bijvoorbeeld: 10050 2 10070 11366 3, enz. Dit werkt ook door vanuit een spreadsheet te kopiëren en te plakken.
Bij veel artikelen in onze webshop kunt u de afbeeldingen zien en de specificaties downloaden en printen. Klik hiervoor op de i.

Winkelwagen
Nadat u al uw producten heeft geselecteerd klikt u op de knop “Winkelwagen”.
U kunt hier het aantal aanpassen of artikelen verwijderen.
Controleer uw bestelling en klik op “Naar bestelling verzenden”.
Bestelling afronden en verzenden
Controleer in uw winkelwagen de bestelling en klik op “Naar bestelling verzenden”.
Hier ziet u alle artikelen op een rij zien die u wilt bestellen. Onderaan vult u uw naam en telefoonnummer in zodat wij weten wie wij moeten spreken als we een vraag hebben.
Daarna vult u de leverdatum in. Let op dat deze klopt!
Als u klaar bent klikt u op de knop “Bestelling verzenden”. Er wordt ook een e-mail gestuurd naar uw e-mailadres.
Kan ik een verstuurde bestelling wijzigen?

Nee, het is niet mogelijk de bestelling na het versturen nog te wijzigen. Als u wijzigingen heeft kunt u  deze het beste telefonisch doorgeven.

Hoe verwijder ik een product uit mijn bestellijst?
Achter elk product in "uw winkelwagen" staat een aantal en/of een kruis. Als u het aantal op het getal 0 zet of op het rode kruis klikt, wordt het artikel uit de bestelling verwijderd.
Bestellingen rond feestdagen
Rond feest- en vrije dagen gelden andere bestel- en levertijden. Hierover worden alle klanten ruim van te voren via een pop-up (na inloggen) geïnformeerd.
Wat is een express bestelling?
Speciaal voor horeca ondernemingen is het mogelijk voor de volgende dag te bestellen, een zogenaamde express bestelling.
Dit kunt u afstemmen met de afdeling verkoop. U kunt dan de bestelling voor 11 uur doorgeven. Deze bestelling wordt dan op uw afgesproken leverdag afgeleverd. Heeft u een leverdag op maandag dan vrijdag voor 11 uur doorgeven.

Express bestellingen zijn mogelijk voor een groot gedeelte van het assortiment, die wij op voorraad hebben staan. Zoals vers (met uitzondering van vlees, vis en vers brood) en de belangrijkste DKW artikelen. Als er manco’s zijn dan geven wij dit aan u door. De artikelen die u via een express bestelling kunt doorgeven zijn gemarkeerd met een groene vrachtwagen op onze bestelsite na inloggen.

Heeft u vragen neem dan contact met ons op.

Bestelartikelen
Op de site staan diverse artikelen gemarkeerd als bestelartikelen. Dit zijn artikelen die wij niet op voorraad hebben en voor u gaan bestellen. Hierdoor kunnen zij een langere levertijd hebben. Zodra wij het artikel op voorraad hebben voegen wij het toe aan de eerst volgende bestelling.
De bestelartikelen tellen nooit mee voor de bezorgbijdrage, niet als u ze bestelt en niet als ze geleverd worden.

Levering (7)

Algemeen
Leveringen van BD-Totaal gaan op rolcontainers met gekoeld transport naar de afnemers toe.
De vrachtauto moet voor de (goederen)deur kunnen lossen.
Bestel- en leverdagen
De bestelling moet UITERLIJK bij ons binnen zijn volgens onderstaand schema:
Besteld: maandag vóór 11 uur
Levering: woensdag (afhankelijk van uw vestigingsplaats)
Besteld: dinsdag vóór 11 uur
Levering: donderdag (afhankelijk van uw vestigingsplaats)
Besteld: woensdag vóór 11 uur
Levering: vrijdag (afhankelijk van uw vestigingsplaats)
Besteld: donderdag vóór 11 uur
Levering: maandag (afhankelijk van uw vestigingsplaats)
Besteld: vrijdag vóór 11 uur
Levering: dinsdag (afhankelijk van uw vestigingsplaats)
Afwijkende wensen kunnen in overleg besproken worden.

Wilt u de dag vóór levering van uw bestelling telefonisch bereikbaar zijn tussen 11:00 en 12:00 uur zodat we met u kunnen overleggen over een vervangend product mocht een artikel onverhoopt niet leverbaar zijn

Afstapelen
Onze chauffeurs stapelen de rolcontainers niet af, tenzij anders overeengekomen is. Voor het afstapelen worden per container kosten in rekening gebracht.
Algemene leverings- en betaalvoorwaarden
De algemene leveringsvoorwaarden kunt u hier downloaden.
Kan ik mijn producten zelf halen?
Bestelling vanaf € 300,- die u in de webshop heeft gedaan kunt u tijdens kantoortijden van 9-11.30 uur en van 12.30-17.00 uur afhalen te Houten Lichtschip 31, rekening houdend met het bestelschema onder het kopje bestel- en leverdagen. Betaling gaat alleen via automatische incasso. Voor het inleveren van emballage kunt u om een emballagebon vragen die ter plekke kan worden uitgeschreven. 

Houdbaarheid
We proberen onze producten zo vers als mogelijk uit te leveren. BD-Totaal garandeert een minimale houdbaarheid na levering van;
  • Vleeswaren (als geen bestelartikel); 3 dagen (dus houdbaar tot en met overmorgen op dag van levering)
  • Zuivel en desemcultuur; 3 dagen (dus houdbaar tot en met overmorgen op dag van levering)
  • AGF (ook kruiden en kiemen); 2 dagen (dus houdbaar tot en met morgen op dag van levering). Voor hele dozen AGF hanteren we een uitvalpercentage van 5%.
Heeft u een melding/klacht over een levering of product?
Meldingen of klachten over de levering of product dient u binnen 24 uur aan ons door te geven. Dit kunt u doen door in te loggen via de webshop en in de bestelhistorie naar de desbetreffende levering te gaan, en bij het betreffende product kunt u op het belletje te klikken. Er verschijnt dan een melding formulier wat u kunt invullen. Als er een verkeerd artikel is geleverd dan graag duidelijk doorgeven om welk artikel het gaat. Artikelen kunnen alleen worden retour gegeven aan de chauffeur als er een retourbon is aangemaakt.

Retouren (5)

Wat als mijn bestelling niet klopt?
Alle reclamaties moeten binnen 24 uur na ontvangst van de goederen (en emballage) telefonisch (T. 030 2871445) of per mail (info@bd-totaal.nl) zijn ingediend bij BD-Totaal. 
Als uw reclamatie is geaccordeerd door een verkoopmedewerker van BD-Totaal, dan zal deze, in het geval u goederen retour wilt sturen, een klachtenbon voor u aanmaken. Bij een volgende levering brengt de chauffeur de klachtenbon in duplo mee. U ondertekent de klachtenbon en de chauffeur neemt deze samen met de te retourneren goederen terug naar BD-Totaal; één bon houdt u zelf. Creditering van goederen zal plaatsvinden op basis van de ondertekende klachtenbon. Zonder klachtenbon kan de chauffeur geen goederen mee retour nemen.
Te veel of foutief besteld

Indien een artikel teveel of verkeerd is besteld dient dit binnen 24 uur gemeld te worden en geldt de volgende retourregeling:

- 20% van het bestelde aantal omdozen wordt voor 90% gecrediteerd.

- als er meer dan 20% wordt geretourneerd, wordt alles voor 80% gecrediteerd.

De goederen worden alleen retour genomen als de chauffeur bij de eerstvolgende levering een retourbon heeft en de eerstvolgende levering binnen 2 weken plaatsvindt na melding. Foutief bestelde of verkeerd geleverde producten worden niet teruggenomen bij beschadiging of een ten minste houdbaarheid korter dan 3 maanden, in de originele onbeschadigde niet beschreven verpakking en alleen na accordering door onze verkoopmedewerkers. Indien retournering niet mogelijk is geldt een administratievergoeding van 15,-.

Retour verse producten

In verband met de voedselveiligheid kunnen verse en diepvries producten niet worden geretourneerd.

Emballage
De rolcontainers worden bij de klant achtergelaten en bij de volgende levering mee teruggenomen. Het statiegeld van de rolcontainer(s) en overige statiegeld wordt op de afleverbon vermeld en op de factuur berekend.
Emballage - retour
Retouremballage wordt alleen ingenomen als er een BD-Totaal emballagebon bijgevoegd is.
Retouremballage die niet op de emballagebon staat wordt niet in behandeling genomen.
Emballageblokken zijn bij BD-Totaal te bestellen (art. nr. 88250). De emballage wordt door BD-Totaal gecontroleerd en de uitkomst daarvan gecrediteerd.

Account (2)

Waar vind ik mijn accountgegevens?
Onder uw inlogknop vindt u ook de ‘instellingen’. Daar kunt u uw gegevens wijzigen.
Wat als mijn wachtwoord niet werkt?

Controleer of uw ‘caps lock’ uit staat.

Controleer of u uw klantnummer juist heeft ingevuld.

U kunt uw wachtwoord opvragen. Volg hiertoe de instructie op het openingsscherm bij ‘inloggen’ .

Mocht u daarna nog steeds niet kunnen inloggen, neem dan contact op met BD-Totaal (E. info@bd-totaal.nl of T. 030-2871445).

Administratie & financien (3)

Betalingsvoorwaarden

Leveringen geschieden uitsluitend onder automatische incasso.

Facturen worden vijf dagen na factuurdatum automatisch geïncasseerd.

Storneringen van factuurbedragen kunnen leiden tot uitstel van vervolgleveringen.

Tevens wordt voor elke stornering € 10,- administratiekosten in rekening gebracht.

Bij in gebreke blijven van betaling door de afnemer, is BD-Totaal gemachtigd het openstaande bedrag langs gerechtelijke weg, eventueel door middel van een incassobureau te vorderen. Alle bijkomende kosten, inclusief de wettelijke rente zijn voor rekening van de in gebreke zijnde partij.

Kortingsacties
Kortingsacties gelden niet in combinatie met andere kortingen. Aanbiedingen zijn alleen van toepassing op de vermelde leverdagen.
Bezorgkosten
Per 1 januari 2023 zijn de bezorgbijdrages:
Bestellingen > € 450,-                        bezorgbijdrage € 9,95
Bestellingen    € 350,- tot € 450,- bezorgbijdrage € 25,-.
Bestellingen    € 250,- tot € 350,- bezorgbijdrage € 35,-
Bestellingen < € 250,-                        bezorgbijdrage € 65,-
Bij jaarafname > €75.000,- worden aparte afspraken gemaakt.
De bezorgkosten worden na inloggen getoond als de leverdag is gekozen

Certificering (2)

Biologische certificering
BD-Totaal heeft zowel een Skal als Demeter certificering.
Ons Skal certificaat en ons Demeter certificaat kunt u hier downloaden. 
Bij een enkel product in ons assortiment staat "NB" = "Niet Bio" in de productomschrijving. Alle overige producten zijn minimaal biologisch gecertificeerd.
Voedselveiligheid
BD-Totaal hanteert een ISO 22000 plan gebaseerd op de hiervoor geldende wettelijke eisen.
Ons ISO certificaat kunt u hier downloaden.

Keurmerken (8)

Bio keurmerk


Biologische producten zijn te herkennen aan het biologische keurmerk van Stichting Skal. Skal Biocontrole zorgt ervoor dat biologische producten ook daadwerkelijk aan de biologische wetgeving voldoen. Skal is een onafhankelijke organisatie voor het toezicht op de biologische productie in Nederland. De biologische productie is in Nederland de laatste jaren flink toegenomen. Momenteel staan 4000 boeren en overige fabrikanten onder toezicht van Skal. Ons Skal certificaat kunt u hier downloaden.
EKO keurmerk
Het nationale EKO keurmerk is  - anders dan het Europese biologische keurmerk -niet verplicht. Het EKO keurmerk wil zeggen dat de biologische bedrijven met dit keurmerk nóg duurzamer willen werken dan de Europese regels voor biologische landbouw en voeding voorschrijven. Ons EKO certificaat kunt u hier downloaden.
Demeter keurmerk
Alle producten met een Demeter keurmerk voldoen in ieder geval aan de normen voor biologische landbouw, zoals die binnen de Europese wetgeving zijn vastgelegd. Boeren en verwerkers die daarnaast als aanvulling voldoen aan de Demeter-normen en -richtlijnen ontvangen na de controle een Demeter-certificaat en mogen het Demeter keurmerk voeren. Stichting Demeter is houder van het Demeter keurmerk voor Nederland en Vlaanderen. Hier vindt u meer informatie over de Demeter-normen en -richtlijnen voor de landbouw en verwerking.

Het Demeter keurmerk werd in een onafhankelijk onderzoek van Milieu Centraal verkozen als topkeurmerk vanwege onderscheidende normen en onafhankelijke inspecties. Ons Demeter keurmerk kunt hier downloaden.

Max Havelaar keurmerk
Fairtrade Max Havelaar is een keurmerk van de Nederlandse stichting Max Havelaar. Het keurmerk garandeert dat producten voldoen aan de normen voor eerlijke handel. De boeren en telers hebben een eerlijk loon gekregen, en met hun rechten en gezondheid is goed omgegaan.

GOTS keurmerk (Bio katoen)

Global Organic Textile Standard (GOTS) is een internationale keurmerk voor biologische kleding en textiel. De GOTS gaat uit van 100% biologische grondstof en kleding en textiel met dit keurmerk moeten voor minstens 70% uit biologische vezels bestaan. Het percentage staat vermeld in het etiket. Door de hele keten - van het oogsten van de grondstoffen, via de maatschappelijk verantwoorde productie tot de etikettering, verpakking en distributie - wordt voldaan aan de strenge standaard voor biologisch textiel.Deze wereldwijde standaard voorziet onder meer in gebruik van milieuvriendelijke chemicaliën en waterzuivering bij de fabrieken. Het GOTS keurmerk vereist daarnaast de naleving van sociale criteria bij de katoenteelt en de verwerking tot stof. Dat gaat om zaken als minimumloon, een verbod op kinderarbeid en een veilige en hygiënische werkomgeving.

NaTrue (Cosmetica)

NATRUE is het strengste internationale keurmerk voor natuurcosmetica. 

NATRUE biedt de garantie dat:

  • Een product gemaakt is van uitsluitend 100% natuurlijke ingrediënten
  • De hele productieketen mens- en natuurvriendelijk is
  • Producten niet getest worden op dieren

Een product met een NATRUE-label is volledig vrij van:

  • Synthetische geurstoffen of bewaarmiddelen
  • Silliconen of afgeleiden, noch afgeleiden van petroleum (paraffine, peg, -propyl, -alkyl, etc.)
  • Genetisch gemanipuleerde ingrediënten  

NATRUE hanteert 3 niveau's om het bio-aandeel in natuurlijke verzorgingsproducten te bepalen:

  • Natuurcosmetica : bevat uitsluitend 100% natuurlijke ingrediënten
  • Natuurcosmetica met bio-aandeel: bevat 100% natuurlijke ingrediënten met een minimum aandeel van 70% aan biologische ingrediënten
  • Biocosmetica: bevat 100% natuurlijke ingrediënten met een minimum aandeel van 95% aan biologische ingrediënten

In Nederland hebben bijvoorbeeld Weleda producten met het NaTrue keurmerk.

Europees Ecolabel (Non Food)


Het EU Ecolabel is het Europese milieukeurmerk voor non food producten en diensten, met als doel om duurzamere productie en consumptie te stimuleren. Het keurmerk is erkend door alle landen van de Europese Unie en door Noorwegen, Liechtenstein en IJsland. Producten en diensten met het EU Ecolabel zijn geproduceerd met een lagere milieubelasting van:

  • grondstoffen
  • energie
  • water
  • schadelijke stoffen
  • afval
  • verpakking
ISO 22000 keurmerk
ISO 22000 is een standaard op het gebied van voedselveiligheid die werd ontwikkeld door de Internationale Organisatie voor Standaardisatie. De volledige naam van de standaard is ISO 22000 Voedselveiligheid managementsystemen - eisen aan een organisatie in de voedselketen

De eisen die ISO 22000 aan een voedselveiligheids-managementsysteem stelt, bevatten de volgende elementen:
  • interactieve communicatie
  • systeemmanagement
  • basisvoorwaardenprogramma
  • HACCP-principes
In ISO 22000 zijn eisen op het gebied van food defense opgenomen. Food defense is het beveiligen van de productiefaciliteit tegen opzettelijke besmettingen.
Ons ISO 22000 certificaat kunt u hier downloaden.
Heeft u nog een vraag? Bel ons op 030 - 287 14 45