Precies 100 dagen is hij inmiddels aan de slag als operationeel manager bij BD-Totaal: Floris van den Besselaar. Floris: ‘Deze eerste 100 dagen bestond vooral veel uit luisteren, observeren en praten. Op pad met het salesteam, maar ook met de chauffeurs. In gesprek met leveranciers en met klanten. In gesprek met alle collega’s, maar ook verdiepen in de verschillende processen. Waar gaat het goed en wat kunnen we verbeteren? Waar liggen de grootste kansen om verder te groeien? De eerste 100 dagen zijn voorbij gevlogen!’
Floris woont in Utrecht met zijn drie kinderen van 14, 12 en 11 waar hij als co-ouder voor zorgt. Hij fietst, schaatst, doet fanatiek aan hockey en neemt regelmatig ijsbaden in een oud wijnvat in de tuin. En sinds kort ook regelmatig op de fiets naar kantoor van BD-Totaal in Houten (‘alleen niet als het regent, zet er maar in dat ik van biologisch rietsuiker ben…’).
Na zijn studies Hotelschool en Bedrijfskunde, heeft Floris lange tijd bij grote bedrijven in de foodretail gewerkt, zoals bij Ahold en het Amerikaanse Walmart. Een internationale rol waarvoor hij ook langere tijd in het buitenland heeft gewoond. Floris: ‘Op een gegeven moment was ik het helemaal zat met consumentisme en verspilling. Uiteindelijk draait het alleen maar om geld en niet om een betere wereld. Duurzaam handelen zit hier niet in de vezels en daarom wordt er ook niet gezocht naar echte oplossingen. Het is meer voor de bühne en het wordt er een beetje bij gedaan. Ik voelde dat het anders en kleinschaliger moet. Als bedrijf moet je vanuit je vezels gedreven zijn het anders te willen doen. Ik heb op dat moment de stap naar de biologische sector gemaakt met de overname van een biologisch handelsbedrijf gericht op specerijen, bakproducten en bouillons. Een paar maanden geleden kwam ik in contact met Peter Lamet die op zoek was naar een operationeel manager voor BD-Totaal. Een functie waar ik direct enthousiast over was. Ik doe dit nu eerst nog naast de werkzaamheden voor mijn eigen bedrijf, maar het plan is om stap voor stap steeds meer voor BD-Totaal aan de slag te gaan.
Na 100 dagen kan ik met recht zeggen dat het mij heel goed bevalt bij BD-Totaal. Het is een mooi bedrijf met hele prettige collega’s. Bovendien vind ik de dynamiek van het out-of-home kanaal erg interessant; het is mijn oude liefde. Er zijn zoveel kansen voor de groei van biologisch in deze sector en mogelijkheden voor BD-Totaal om hier verder in te groeien. Zo zal ik mij de komende periode zal ik me vooral gaan focussen op het optimaliseren van de in- en verkoop om met minder schakels in de keten meer prijsvoordeel voor klanten te realiseren. Daarnaast willen we de naamsbekendheid van BD-Totaal vergroten in het kanaal. Zichtbaarder zijn bij voor koks en inkopers die willen verduurzamen. Om mee te kunnen in de groei, zullen wij als organisatie ook op zoek gaan meer jonge en enthousiaste mensen om ons team mee te versterken. Mensen die echt impact willen maken.’
Wil jij ook graag aan de slag in ons enthousiaste team? Wij hebben volop ruimte voor 'commerciële impactmakers' in ons enthousiaste team! Gezocht: Commerciële Impactmakers! - BD-Totaal
Wil jij ook graag aan de slag in ons enthousiaste team? Wij hebben volop ruimte voor 'commerciële impactmakers' in ons enthousiaste team! Gezocht: Commerciële Impactmakers! - BD-Totaal