Gisteren was BD-Totaal op bezoek bij de Leidse horecaondernemer Beau Artist. Hij is, naast eigenaar van een aantal horecazaken in de binnenstad Leiden, sinds kort ook, samen met een aantal compagnons, de eigenaar van de Tuin van de Smid; een prachtige horecalocatie net buiten de stad aan de rand van het Groene Hart.
Hier kun je terecht voor een kop koffie (en een knuffelsessie met de dieren), maar ook voor zakelijke bijeenkomsten of feesten en partijen. Dat alles in een prachtige groene omgeving (www.detuinvandesmid.nl).
Beau heeft een passie voor duurzame voeding en daarom paste het duurzame horecabedrijf De tuin van de smid zo goed bij hem. Hier wordt namelijk al jaren ingezet op een 100% vegetarische en daarnaast zoveel mogelijk biologische menukaart. Ook voor zijn andere horecazaken maakt hij steeds meer duurzame keuzes. Daarbij probeert hij zoveel mogelijk het verhaal achter deze duurzame keuzes over te brengen aan zijn gasten. Best lastig om daar een goede balans in de vinden, want, zo stelt Beau, ‘als je zit te genieten, zit je niet te wachten op een ingewikkeld verhaal.’
Beau is zeker niet de enige ondernemer die zich bezig houdt met dit vraagstuk, het kwam ook naar voren tijdens de presentatie van het rapport ‘Van niche naar nieuw normaal’. Een rapport van FoodService Instituut Nederland (FSIN) in opdracht van Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit over de kansen voor biologisch in de foodservicesector. BD-Totaal was natuurlijk aanwezig bij deze presentatie. Het beter vertellen van het verhaal achter de biologische producten, is een van de grote kansen om biologisch te laten groeien in de foodservicesector. Hoe we dit nog beter kunnen doen? BD-Totaal denkt daarin graag met haar leveranciers en afnemers mee.
Dank Beau voor het leuke en open gesprek!
Hier kun je terecht voor een kop koffie (en een knuffelsessie met de dieren), maar ook voor zakelijke bijeenkomsten of feesten en partijen. Dat alles in een prachtige groene omgeving (www.detuinvandesmid.nl).
Beau heeft een passie voor duurzame voeding en daarom paste het duurzame horecabedrijf De tuin van de smid zo goed bij hem. Hier wordt namelijk al jaren ingezet op een 100% vegetarische en daarnaast zoveel mogelijk biologische menukaart. Ook voor zijn andere horecazaken maakt hij steeds meer duurzame keuzes. Daarbij probeert hij zoveel mogelijk het verhaal achter deze duurzame keuzes over te brengen aan zijn gasten. Best lastig om daar een goede balans in de vinden, want, zo stelt Beau, ‘als je zit te genieten, zit je niet te wachten op een ingewikkeld verhaal.’
Beau is zeker niet de enige ondernemer die zich bezig houdt met dit vraagstuk, het kwam ook naar voren tijdens de presentatie van het rapport ‘Van niche naar nieuw normaal’. Een rapport van FoodService Instituut Nederland (FSIN) in opdracht van Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit over de kansen voor biologisch in de foodservicesector. BD-Totaal was natuurlijk aanwezig bij deze presentatie. Het beter vertellen van het verhaal achter de biologische producten, is een van de grote kansen om biologisch te laten groeien in de foodservicesector. Hoe we dit nog beter kunnen doen? BD-Totaal denkt daarin graag met haar leveranciers en afnemers mee.
Dank Beau voor het leuke en open gesprek!